Otome Road, Harajuku en Yoyogipark

19 september 2016 - Tokyo, Japan

Na een dagje rust voelde ik me fit genoeg om weer een ontdekkingstocht door Tokyo op te pakken. Samen met twee andere meisjes gingen we eerst naar Ikebukuro, naar de Otome Road. Oké, de straat heet waarschijnlijk niet letterlijk Otome Road, maar zo wordt het ook wel genoemd. Op deze straat vind je namelijk allemaal winkels die met anime/manga dingen te maken hebben. En die dingen zijn vooral gefocust op de vrouwen. “Otome” staat namelijk voor ‘vrouw’ of ‘lady’. Otaku road, waar Cas en ik al een keer was, is bijvoorbeeld meer gefocust op mannelijke kopers. Misschien een beetje overbodig om te zeggen, maar er waren veel winkels met anime/manga dingen. Hierbij moet je denken aan cosplay outfits, sleutelhangers, kussens, knuffels en natuurlijk: mangaboeken.

HarajukuHarajuku2

Eenmaal genoeg gezien van de manga/anime wereld, stapten we in de trein en gingen we naar Harajuku. Harajuku is een plek in Tokyo (zoals Ikebukuro, Shinjuku en Shibuya), maar deze staat bekend om de mode en kleding. Tegenover het station is namelijk een lange straat met aan beide kanten winkels. Elke winkel ziet er anders uit. Je kunt er onder andere Lolita kleding kopen (wat een moeilijk woord is voor een kledingstijl waarbij het woord “schattig” het beste past. De jurkjes hebben vaak kant, strikjes, knoopjes en bloemetjes). Er was ook een grote Candy winkel en een paar bekende crêpe winkels. In Japan zijn crêpes best bekend en dus wilde ik er graag een proberen. Binnen een budget probeerde ik het meest vreemde crêpe uit die ik kon vinden en kreeg dus een crêpe met roomijs, slagroom, een cheesecake en aardbeien. Nog nooit een crêpe gehad met cheesecake. Moet zeggen dat het best apart was, maar wel lekker.

Harajuku3

Als laatste gingen we nog even een wandeling maken door Yoyogipark. Dit is een van de bekendste parken in Tokyo. Het is ontzettend groot (je hoort de stadsgeluiden niet meer, serieus) en heeft verschillende secties. Je hebt een fonteingebied, een vogelkijkgebied, een bosgebied en een speeltuingebied (er waren ook veel pokemons om te vangen).

Yoyogipark3Yoyogipark4

Vandaag was een regenachtige dag en voor het eerst een dag waarbij een spijkerbroek én een langmouw truitje geen slecht idee is.

1. Annatjie:
    27 september 2016
    Ah, dit was asof ek die rus in die park self kon beleef na al die besige, warm dae. Jy het die Lolita klere mooi beskryf, en my mond het gewater vir die crêpe! Ek sien op die foto's sowaar geen mens in die grote park?! xxx
  2. Steph:
    1 oktober 2016
    ek wonder of daar ook kleine tuintjie / rustige hoekies is ( soos in Parys) of is alles so georganiseerd (mega inkopieplekke en grote parke met tempels)...